AdatlapÜzenet küldése a téma adminak, címzett: ilkoTagok listája!Új tag meghívása a témábaSport hozzászólásai
Végigböngésztem a topikokat, de sport témájút nemigen találtam, és ami van se működik, ezért létrehoztam egyet!:) Bármilyen sportággal (kedvenc csapattal) kapcsolatban lehet írni a focitól a dartsig, téma és aktuális kérdés rengeteg van legyen szó akár magyar, akár külföldi sportról. Én nem elsősorban eredményeket írok ide, inkább híreket, érdekességeket inne-onnan. De persze ha van magyar vonatkozású sportsiker pl, akkor azért legalább említés szintjén...
Hozzászólás írása...
2022. október 5. 08:21:19
Nem is kell egyetérteni, épp az a jó, ha többféle nézőpontot is megismer az ember.
Az én véleményem az, hogy igen, baj. Egy határig nem az, de a túlzott kizsigerelés, és a pénz mindenek felett már kifejezetten káros.
Hadd világítsam meg egy példával, hogy mire gondolok. A skót Glasgow Rangerst pénzügyi gondok miatt visszasorolták a skót harmadik ligába (azaz a negyedosztályba), ami a legalsó Skóciában. A játékosok elhagyták a klubot, teljesen új kerettel vágtak neki a szezonnak. Az első meccsükön 49.112 néző volt kint, ami világrekord negyedosztály tekintetében, és átlagban 48.000 néző volt kint minden meccsükön. Senkit nem érdekelt, hogy amatőrök játszanak (profi játékos nem megy a legalsó osztályba), senkit nem érdekelt, hogy gyakorlatilag nulla tévés és marketing bevétel jön a csapathoz. A nézők Rangers drukkerek és mindig azok maradnak. Valahol ezt jelenti a sport.
Az én véleményem az, hogy igen, baj. Egy határig nem az, de a túlzott kizsigerelés, és a pénz mindenek felett már kifejezetten káros.
Hadd világítsam meg egy példával, hogy mire gondolok. A skót Glasgow Rangerst pénzügyi gondok miatt visszasorolták a skót harmadik ligába (azaz a negyedosztályba), ami a legalsó Skóciában. A játékosok elhagyták a klubot, teljesen új kerettel vágtak neki a szezonnak. Az első meccsükön 49.112 néző volt kint, ami világrekord negyedosztály tekintetében, és átlagban 48.000 néző volt kint minden meccsükön. Senkit nem érdekelt, hogy amatőrök játszanak (profi játékos nem megy a legalsó osztályba), senkit nem érdekelt, hogy gyakorlatilag nulla tévés és marketing bevétel jön a csapathoz. A nézők Rangers drukkerek és mindig azok maradnak. Valahol ezt jelenti a sport.
2022. október 5. 07:29:14
Az idő múlása... Már nincs hol, mit, mivel :( A profit mint olyan mindenütt jelen van. Soha nem gondoltam volna, hogy nagyapám aranykőpése egyszer ilyen aktuális lesz. Régen volt, a Vasas egy meccse után lekendezve szaladtam hozzá : Győztünk! Erre ő: 'Nem lesz attól olcsóbb a kenyér' :((
2022. október 4. 23:43:31
Az iskolás, vagy éppen a munkahelyi labdakergetés örömét hol rontja el, hogy a profi sportolók adott esetben nemhogy tíz- és százmilliókat, hanem milliárdokat keresnek, vagy hogy úgy adják-veszik őket, mint versenylovakat?
2022. október 4. 23:37:34
Üzletet csinálnak a sportból a vendéglátósok, a létesítményfenntartók, a legkülönfélébb a szponzorok, a sportszergyártók... nem látok ebben alapvető problémát. A virágboltosok a szerelemből csinálnak üzletet, a kőfaragók és a koporsógyártók a gyászból.
A piaci szereplők jelenlétét a sport megrontójának beállítani szerintem demagógia, az üzlet és az illegális teljesítményfokozók közé egyenlőségjelent tenni pedig nettó hülyeség.
A piaci szereplők jelenlétét a sport megrontójának beállítani szerintem demagógia, az üzlet és az illegális teljesítményfokozók közé egyenlőségjelent tenni pedig nettó hülyeség.
2022. október 4. 19:10:16
Baj. Azért mert onnantól elveszti az 'eredeti létét', a *játékosságot*...Bármilyen furcsa ma sokaknak ezt hallani, de gyerekként, sőt már sihederként, netán a munkahelyen hébe - hóba csak a játék öröméért kergettük labdát! Nem volt még tét sem sokszor, na jó a végén mindenki lehúzott egy üveg jéghideg, az udvari mélykútból felhúzott vederből elővarázsolt sőrből. Mi még magunkat szórakoztattuk....
2022. október 4. 18:55:10
Mondjuk amikor ebből már üzletet csinálnak az minden csak nem a test karbantartása és nem egészség. Az a fajta teljesítménysport ami a csúcsnál is jobban felpörgeti a sportolókat inkább káros, kerékpárversenyeken EPO, egyéb illegális és egészségtelen teljesítményfokozók. NDK női súlyemelőválogatott is csak sportolt azt a végén kis fickók lettek a nőkből. Egészséges a show biznisz?
2022. október 4. 18:19:03
Nem ertek egyet az ervelessel, de elfogadom az igazad, foleg, hogy ezen nem mulik semmi: az USA csufot uz a sportbol es a profit kedveert hatterba szoritja a sport lenyeget, a rivizalast, az egy taborba valo tartozast. Es ez szemlelet kezd tert hoditani az oreg kontinensen is.
Ugy veled, hogy ez baj?
Tovabbra is tartom, hogy szerintem sport lenyege a testmozgas, a fizikai es mentalis egeszseg (incl: izgalom, vidamsag, endorfin, baratsag, kuzdelem, stb) karbantartasa.
Ha ezek megvannak, akkor baj az, hogy valakik ebbol uzletet csinalnak?
Ugy veled, hogy ez baj?
Tovabbra is tartom, hogy szerintem sport lenyege a testmozgas, a fizikai es mentalis egeszseg (incl: izgalom, vidamsag, endorfin, baratsag, kuzdelem, stb) karbantartasa.
Ha ezek megvannak, akkor baj az, hogy valakik ebbol uzletet csinalnak?
2022. október 4. 18:11:59
A tortenelem nem erossegem, de mar az okori olimpiakat is negyevente rendeztek, es nem a menetrendszeruen negyevente kitoro haboruk "kivaltasara", hanem a nezok szorakoztatasara. Akkoriban nyilvan nem Leunidaszos tunikakat arultak a diszkoszvetes szuneteben, es nem kerult ra a birkozok mezere a Olympos citomlet gyarto ceg logoja (annal is inkabb, mert akkoriban puceran buzultak a paston), de en ugy tudom, hogy az akkori sportolok is a - reszben - kozonseg szorakoztatasaert futottak, okolvivtak, sulyemeltek, vetettek a diszkoszt.
Arrol mar nem szol a fama, de nyakamat ra, hogy mazsaszamra adtak el gyrost es hektoszamra a Metaxa****-t a nezoknek.
Arrol mar nem szol a fama, de nyakamat ra, hogy mazsaszamra adtak el gyrost es hektoszamra a Metaxa****-t a nezoknek.
2022. október 4. 15:28:39
De nézhetjük teljesen más aspektusból is, ami szintén megerősíti ezt a jelleget. Nevezetesen, ha a sport az maradt volna, ami, akkor semmi szükség nem lenne pl a játékosok érdekvédelmére. Ehhez képest egyre nagyobb szerephez jutnak gyakorlatilag az összes versenysportban a szakszervezetek, mert a sportolókat egyre jobban kizsigerelik, és egy idő után ez elviselhetetlen mértékű lesz, és visszaélésekhez vezet(het).
Vagy írhatnék arról, ami megint csak ebbe az irányba mutat, hogy a válogatottakban történő szereplés nemhogy visszafejlődik, de pl az nhlből konkrétan nem engedik el a játékosokat a saját válogatottjukba, mert fontosabb az amerikai liga, mint az adott játékos nemzeti csapata. Ennek már semmi köze ahhoz, amit a sport sokáig képviselt. Teljesen irracionális a focimeccsek száma Európában, de a major ligákban egyszerűen brutális a meccsszám. És mindez miért? Még több bevétel, még több profit, még több szórakozás. "Sikerült" eljutni odáig, hogy pl az nbaben, nhlben már edzés sincs, mert a meccs az edzés. Utazás, meccs, utazás, meccs ebből áll a szezon. Az nflben meg nem csoda, hogy csupán pár évig tud szerepelni egy játékos, mert olyan brutális igénybevételnek van kitéve, hogy még a legerősebb szervezet sem bírja el tartósan. És persze ott sem csökkentik a meccsek számát, sőt...
Vagy írhatnék arról, ami megint csak ebbe az irányba mutat, hogy a válogatottakban történő szereplés nemhogy visszafejlődik, de pl az nhlből konkrétan nem engedik el a játékosokat a saját válogatottjukba, mert fontosabb az amerikai liga, mint az adott játékos nemzeti csapata. Ennek már semmi köze ahhoz, amit a sport sokáig képviselt. Teljesen irracionális a focimeccsek száma Európában, de a major ligákban egyszerűen brutális a meccsszám. És mindez miért? Még több bevétel, még több profit, még több szórakozás. "Sikerült" eljutni odáig, hogy pl az nbaben, nhlben már edzés sincs, mert a meccs az edzés. Utazás, meccs, utazás, meccs ebből áll a szezon. Az nflben meg nem csoda, hogy csupán pár évig tud szerepelni egy játékos, mert olyan brutális igénybevételnek van kitéve, hogy még a legerősebb szervezet sem bírja el tartósan. És persze ott sem csökkentik a meccsek számát, sőt...
2022. október 4. 15:07:50
Igaz, valóban nem a focival kezdődött, csak azon keresztül lehet talán a legkonzisztensebben bemutatni a folyamatokat, amik zajlanak (zajlottak).
"Ott pedig valami hasonló zajlott, mint most az USA-ban."
Azt gondolom, hogy épp nem. Az zajlott, hogy versengtek egymással az egyes városállamok, de nem azért, hogy a nézők jól szórakozzanak, hanem hogy legyőzzék a másikat és ezáltal dicsőséget szerezzenek. Sőt, sok történész szerint valószínű, hogy az olimpiák még konkrétan háborúkat is megakadályoztak azáltal, hogy aki győzött, arra úgy tekintettek, mintha megnyerte volna a harcot, és elkerülték a vérontást. A szórakoztatás terepe az ókori görögöknél a színház volt.
Ezzel szemben a gladiátorjáték valami olyasmi, mint ma a valóságshowk, csak azoknak a legdurvább fajtája. Kizárólag a tömeg szórakoztatása a cél, bármi áron. És ugye Krisztus előtt ez a bármi ár konkrétan egymás leölése volt. Az emberek ezt imádták. (Hozzáteszem, ma is imádnák, csak az a fránya erkölcs ne lenne. A gladiátorjáték a szórakoztatóipar csúcsa.) És sajnos a versenysport nagyon durván elmozdult ebbe az irányba, mert a pénzéhség mindent felülír. És ez a profitéhség bizony az usaból indult ki.
Igen, csak amiről írsz az nem versenysport, hanem az amatőr sportolás. Ez talán még fontosabb is, mint a profi sport, és itt aztán végképp nincs semmiféle szórakoztatóipari jelleg. Hozzáteszem, nem is lehetne, mert maga az amatőrizmus (a szó jó értelmében) ellentétes a profittal.
"Ott pedig valami hasonló zajlott, mint most az USA-ban."
Azt gondolom, hogy épp nem. Az zajlott, hogy versengtek egymással az egyes városállamok, de nem azért, hogy a nézők jól szórakozzanak, hanem hogy legyőzzék a másikat és ezáltal dicsőséget szerezzenek. Sőt, sok történész szerint valószínű, hogy az olimpiák még konkrétan háborúkat is megakadályoztak azáltal, hogy aki győzött, arra úgy tekintettek, mintha megnyerte volna a harcot, és elkerülték a vérontást. A szórakoztatás terepe az ókori görögöknél a színház volt.
Ezzel szemben a gladiátorjáték valami olyasmi, mint ma a valóságshowk, csak azoknak a legdurvább fajtája. Kizárólag a tömeg szórakoztatása a cél, bármi áron. És ugye Krisztus előtt ez a bármi ár konkrétan egymás leölése volt. Az emberek ezt imádták. (Hozzáteszem, ma is imádnák, csak az a fránya erkölcs ne lenne. A gladiátorjáték a szórakoztatóipar csúcsa.) És sajnos a versenysport nagyon durván elmozdult ebbe az irányba, mert a pénzéhség mindent felülír. És ez a profitéhség bizony az usaból indult ki.
Igen, csak amiről írsz az nem versenysport, hanem az amatőr sportolás. Ez talán még fontosabb is, mint a profi sport, és itt aztán végképp nincs semmiféle szórakoztatóipari jelleg. Hozzáteszem, nem is lehetne, mert maga az amatőrizmus (a szó jó értelmében) ellentétes a profittal.
2022. október 4. 13:30:32
Ki, hogyan élte meg kisgyerek korától, hova vitte apja, nagybátyja, milyen közösségbe. Sokáig meghatározó volt nekem is a Vasas, hiszen az ő meccsein ismertem meg a focit. Ki milyen sporttal ismerkedett meg fiaton, az talán végigkiséri az életén...
Való igaz a sport elsősorban rivalizálás, ki tud többet dekázni,ki rúg be több 11-est,ki véd ki többet, sorolhatnám. Természetesen magasabb szinten már megjelenik a pénz. S ez, főleg ha nagyon sok tönkre tudja tenni az egészet. A görögök miért olimpiáztak? A babérkoszorúért, a vele járó kiváltságos helyzetért, ez volt a jutalom, ők sem pusztán szórakoztatásért. Természetesen az idők folyamán egy - két őstehetség, ha maradunk a focinál, egész stadionokat tudott megtölteni! Bár nem kedveltem, de talán Maradonna volt az egyik utolsó ilyen...Ő valóban szórakoztatott is, igaz sokszor a játék róvására :(
Való igaz a sport elsősorban rivalizálás, ki tud többet dekázni,ki rúg be több 11-est,ki véd ki többet, sorolhatnám. Természetesen magasabb szinten már megjelenik a pénz. S ez, főleg ha nagyon sok tönkre tudja tenni az egészet. A görögök miért olimpiáztak? A babérkoszorúért, a vele járó kiváltságos helyzetért, ez volt a jutalom, ők sem pusztán szórakoztatásért. Természetesen az idők folyamán egy - két őstehetség, ha maradunk a focinál, egész stadionokat tudott megtölteni! Bár nem kedveltem, de talán Maradonna volt az egyik utolsó ilyen...Ő valóban szórakoztatott is, igaz sokszor a játék róvására :(
2022. október 4. 13:00:10
Én nem érzékelem a kettő közti áthidalhatatlan szakadékot. Szerintem senki sem érzékelheti mert nem élt akkor csak homályos elképzelések vannak hogyan zajlódhatott az ókori olimpia. Lehet hogy a rómaiak mondták ki hogy kenyeret és cirkuszt, de szerintem minden sport ami mások előtt zajlik kicsit magamutogató.
2022. október 4. 08:55:25
A sport szerintem nem a focival kezdődött. Talán pont az ókori olimpiákig kell visszamenni. Ott pedig valami hasonló zajlott, mint most az USA-ban.
A sport nem kizárólag hovatartozás. Sok tíz és százmillió ember sportol (úszik, fut, hegyet mászik, kerékpározik), anélkül, hogy egy klubhoz, közösséghez tartozna. Azért sportol, mert szereti a testmozgást. Akik fociznak, azoknak a nagy része kimegy a grungra, szabadidő parkba, egy terembe és focizik. Anélkül, hogy okvetlenül győznie kellene. Éppen ezért én nem tudnám leírni a sport lényegét, de nem vagyok benne biztos, hogyha ez egy tanult szakértő meg tudná fogalmazni, akkor azt írná, hogy a rivalizálás "békés" útra való terelése a sport lényege.
A sport nem kizárólag hovatartozás. Sok tíz és százmillió ember sportol (úszik, fut, hegyet mászik, kerékpározik), anélkül, hogy egy klubhoz, közösséghez tartozna. Azért sportol, mert szereti a testmozgást. Akik fociznak, azoknak a nagy része kimegy a grungra, szabadidő parkba, egy terembe és focizik. Anélkül, hogy okvetlenül győznie kellene. Éppen ezért én nem tudnám leírni a sport lényegét, de nem vagyok benne biztos, hogyha ez egy tanult szakértő meg tudná fogalmazni, akkor azt írná, hogy a rivalizálás "békés" útra való terelése a sport lényege.
2022. október 4. 08:17:46
Ez egy nagyon hosszú, és érdekes téma.
Talán a focin keresztül fogható meg legjobban, hogy mi a sport lényege, de a többi sportágban is jelen van ettől függetlenül.
A futball a prolik játéka volt, és azért jött létre, hogy az egyes csoportok közti rivalizálást az ökölharcból (vagy neadjisten háborúból) átvigyék valamilyen kevésbé erőszakos és ugyanakkor mégis verseny jellegű küzdelembe. Nem a szórakoztató jelleg volt a fontos, az sokadlagos szempont, hanem egyrészt, hogy egy közösséghez tartozz, ha egy csapatnak drukkolsz, másrészt a sportoló szemszögéből, hogy a rengeteg befektetett munka győzelmekkel kamatozzon. A Celtic protestáns csapat volt, a Rangers katolikus. Az egyes fociklubok 1-1 városrészt képviseltek (képviselnek sok helyen mind a mai napig), és a közösségi összetartozás egyik legfontosabb eleme a futballcsapat meccseire járás, vagy a nekik való drukkolás. (Legfőképp Dél-Amerikában jellemző, de Európában is megmaradt, és remélem meg is fog maradni.) Tehát a sport egy szelep, ami segít kiengedni a gőzt, hogy ez a gőz ne máshol (jóval durvábban) törjön elő.
Beszélhetnék még a kiugrási lehetőségekről amit a sport nyújt a szegények részére, de az egyes sportolók motivációjáról is. Komolyan azt hiszi bárki, hogy egy focista azért játszik, mert szórakoztatni akarja a nézőket, és nem azért, mert neki olyan belső indíttatása van, hogy ő jó és egyre jobb akar lenni az adott sportágban? A szórakoztató jelleget azért fogadják el a sportolók, mert ők is látják, hogy így jön a rengeteg pénz, de ez nem egyenlő azzal, hogy élvezik is a helyzetet. Nem, ezt a jelleget azok a nézők élvezik, akik úgy tekintenek egy focimeccsre, mint egy mozifilmre. Megtekintem, megtapsolom (mint egy jó színházi előadást), hazamegyek, elfelejtem, majd másnap ugyanez. Sajnos ez az európai fociban is egyre inkább teret nyer, tökéletes példa a kedvenc csapatom. hogy hívják az Old Traffordot? Az álmok színháza. Színház! Ez lett a sportból. Színház, ahol lesz*rod a színészeket, csupán az lesz a fontos, hogy "hajtsák halálra" magukat a színpadon, és tökéletesen játsszák el a szerepüket, újra és újra. Ha nem így történik, akkor kifütyüljük őket. Mert nem ők a lényeges elemek, hanem mi. Szórakozni akarunk a pénzünkért, és ez mindent felülír.
Talán úgy lehet jól megfogalmazni, hogy a sport tradicionálisan az ókori görög olimpiákat jelenti, míg az usa gladiátorjátékokat csinált belőle. Szerintem mindenki érzékeli a kettő közti szinte áthidalhatatlan szakadékot, holott versengés mindkettő. De mecsoda különbség, hogy egy régi mondást idézzek...
Végezetül, hogy konkrét példát is írjak, menj ki egy nba meccsre, majd az Athletic Bilbao hazai meccsére, és érezni fogod, mi a különbség.
Talán a focin keresztül fogható meg legjobban, hogy mi a sport lényege, de a többi sportágban is jelen van ettől függetlenül.
A futball a prolik játéka volt, és azért jött létre, hogy az egyes csoportok közti rivalizálást az ökölharcból (vagy neadjisten háborúból) átvigyék valamilyen kevésbé erőszakos és ugyanakkor mégis verseny jellegű küzdelembe. Nem a szórakoztató jelleg volt a fontos, az sokadlagos szempont, hanem egyrészt, hogy egy közösséghez tartozz, ha egy csapatnak drukkolsz, másrészt a sportoló szemszögéből, hogy a rengeteg befektetett munka győzelmekkel kamatozzon. A Celtic protestáns csapat volt, a Rangers katolikus. Az egyes fociklubok 1-1 városrészt képviseltek (képviselnek sok helyen mind a mai napig), és a közösségi összetartozás egyik legfontosabb eleme a futballcsapat meccseire járás, vagy a nekik való drukkolás. (Legfőképp Dél-Amerikában jellemző, de Európában is megmaradt, és remélem meg is fog maradni.) Tehát a sport egy szelep, ami segít kiengedni a gőzt, hogy ez a gőz ne máshol (jóval durvábban) törjön elő.
Beszélhetnék még a kiugrási lehetőségekről amit a sport nyújt a szegények részére, de az egyes sportolók motivációjáról is. Komolyan azt hiszi bárki, hogy egy focista azért játszik, mert szórakoztatni akarja a nézőket, és nem azért, mert neki olyan belső indíttatása van, hogy ő jó és egyre jobb akar lenni az adott sportágban? A szórakoztató jelleget azért fogadják el a sportolók, mert ők is látják, hogy így jön a rengeteg pénz, de ez nem egyenlő azzal, hogy élvezik is a helyzetet. Nem, ezt a jelleget azok a nézők élvezik, akik úgy tekintenek egy focimeccsre, mint egy mozifilmre. Megtekintem, megtapsolom (mint egy jó színházi előadást), hazamegyek, elfelejtem, majd másnap ugyanez. Sajnos ez az európai fociban is egyre inkább teret nyer, tökéletes példa a kedvenc csapatom. hogy hívják az Old Traffordot? Az álmok színháza. Színház! Ez lett a sportból. Színház, ahol lesz*rod a színészeket, csupán az lesz a fontos, hogy "hajtsák halálra" magukat a színpadon, és tökéletesen játsszák el a szerepüket, újra és újra. Ha nem így történik, akkor kifütyüljük őket. Mert nem ők a lényeges elemek, hanem mi. Szórakozni akarunk a pénzünkért, és ez mindent felülír.
Talán úgy lehet jól megfogalmazni, hogy a sport tradicionálisan az ókori görög olimpiákat jelenti, míg az usa gladiátorjátékokat csinált belőle. Szerintem mindenki érzékeli a kettő közti szinte áthidalhatatlan szakadékot, holott versengés mindkettő. De mecsoda különbség, hogy egy régi mondást idézzek...
Végezetül, hogy konkrét példát is írjak, menj ki egy nba meccsre, majd az Athletic Bilbao hazai meccsére, és érezni fogod, mi a különbség.
2022. október 4. 07:54:36
Nem ugyanarról beszélünk. Annak, hogy mennyi a hazai játékosok aránya, vagy hogy éppen ki a tulajdonos, semmi köze ahhoz, hogy mit jelent a "sport" mint kifejezés.
2022. október 4. 07:34:27
Thom25! Miért lenne röhejes, ha ez az általad említett 3 csapat nyerné a bajnoki címet?
Ezek a csapatok majd 140 éves múlttal rendelkeznek!
Az pedig, hogy nyakló nélkül áramlik a pénz a Premier League-be, az Angliának kifejezetten jó és hatalmas adóbevételnek számít!
Hiszen ha egy játékos keres heti 300 ezer GBP-t, ennek az összegnek majdnem a fele az angol költségvetést erősíti!
Ha pedig a csapat nyereséges is, az is adóköteles Angliában.
Itt nincs állami pénz a fociban, az államnak csak hatalmas bevétele van a sportból!
Itt Southgate nem megy el politikai rendezvényre beszédet mondani, mint Rossi Magyarországon!😂
Ezek a csapatok majd 140 éves múlttal rendelkeznek!
Az pedig, hogy nyakló nélkül áramlik a pénz a Premier League-be, az Angliának kifejezetten jó és hatalmas adóbevételnek számít!
Hiszen ha egy játékos keres heti 300 ezer GBP-t, ennek az összegnek majdnem a fele az angol költségvetést erősíti!
Ha pedig a csapat nyereséges is, az is adóköteles Angliában.
Itt nincs állami pénz a fociban, az államnak csak hatalmas bevétele van a sportból!
Itt Southgate nem megy el politikai rendezvényre beszédet mondani, mint Rossi Magyarországon!😂
2022. október 4. 05:49:40
2022. október 3. 19:38:42
Szakértőink "összecsapása" sok új infóval gazdagította a közösségi oldalt, köszönöm, magam is olvastam itt újdonságot. Nem asztalom, így csupán egy megjegyzés. Ahova a pénz, a haszonelvűség beteszi a lábát ott az eredeti nemes cél elvesződik.... Sorolható: oktatás, gyógyítás, lelki ápolás, szellemi élmény, miért lenne a sport kivétel? Mint írtátok az USA-ban nem sportként tekintenek már rá. Csupán élmény, mint oly sok más..... Világunk változik, a valamikori nagy csapatok sorra eltűntek a süllyesztőben :( Mindig valami új kell, s ha van pénz akkor hajrá!
A végén halkan megjegyzem, valódi meccénások régen is voltak, rengeteget költöttek művészetre, kulturára, épitészeti remekművekre, ma ezek hol vannak? Lám ez is változik, más lett az érték, a maradandó. Ma tulajdonosok vannak. A sportban a legmagasabbra feljutó csapat neve bekerűl az analeszekbe, a tulaj nevével egyűtt. Ez az igazi motivációs tényező, emlékezzenek rá. _ Eladó az egész világ! _
A végén halkan megjegyzem, valódi meccénások régen is voltak, rengeteget költöttek művészetre, kulturára, épitészeti remekművekre, ma ezek hol vannak? Lám ez is változik, más lett az érték, a maradandó. Ma tulajdonosok vannak. A sportban a legmagasabbra feljutó csapat neve bekerűl az analeszekbe, a tulaj nevével egyűtt. Ez az igazi motivációs tényező, emlékezzenek rá. _ Eladó az egész világ! _
2022. október 3. 19:11:12
Ilko, szerinted sport lényege a győzelem?
Szerintem nem az USÁban veszett el a kosárlabda, az amerikai foci, vagy a jégkorong lényege. Talán nem véletlenül hívják őket úgy, hogy csapatJÁTÉK, amivel szemben például az atlétika egyes ágait pedig SPORTnak szokás nevezni.
Nem lehet, hogy pont a tengeren túlon ragadták meg a lényeget?
Szerintem nem az USÁban veszett el a kosárlabda, az amerikai foci, vagy a jégkorong lényege. Talán nem véletlenül hívják őket úgy, hogy csapatJÁTÉK, amivel szemben például az atlétika egyes ágait pedig SPORTnak szokás nevezni.
Nem lehet, hogy pont a tengeren túlon ragadták meg a lényeget?
2022. október 3. 17:48:08
Anfield! Engem nem érdekel az NB1. Meg szerintem lassan a kutyát se. Persze vicces, hogy ilyen Felcsút 3-4., de a vilagfutballban ők nem számítanak az egész NB 1-el egyutt. De az röhejes lenne, ha 15 év múlva egy Derby County, Sheffield vagy a Burnley küzdene az angol bajnoki címért, mert mindhárom tulajdonosa egy befolyásos cég vagy milliárdos lenne.
Az iránnyal nem értek egyet. A csillagászati igazolásokkal, fizetésekkel, vagy amikor egy klubot megvesznek kilóra stb. Ilyen csapatok, mint a Pool, MU, vagy az Arsenal se fogják bírni a tempót. A MU drukkerek visszasírják Ferguson, de ebben a mai milliárdos klubokkal teletűzdelt futballban ő neki is jóval kevesebb babér teremne. Most a Newcastle az "új" City, csak ők az elején járnak. A szarkák is hamarosan a bajnoki címért fognak kuzdeni. Egy szép napon a tradicionális klubok azt veszik észre, hogy a 10. helyért kell küzdeniük, mert nem tudják felvenni a versenyt, az újgazdag mű csapatokkal. Ezért az UEFA-nak az asztalra kéne csapni és tenni valamit.
Az iránnyal nem értek egyet. A csillagászati igazolásokkal, fizetésekkel, vagy amikor egy klubot megvesznek kilóra stb. Ilyen csapatok, mint a Pool, MU, vagy az Arsenal se fogják bírni a tempót. A MU drukkerek visszasírják Ferguson, de ebben a mai milliárdos klubokkal teletűzdelt futballban ő neki is jóval kevesebb babér teremne. Most a Newcastle az "új" City, csak ők az elején járnak. A szarkák is hamarosan a bajnoki címért fognak kuzdeni. Egy szép napon a tradicionális klubok azt veszik észre, hogy a 10. helyért kell küzdeniük, mert nem tudják felvenni a versenyt, az újgazdag mű csapatokkal. Ezért az UEFA-nak az asztalra kéne csapni és tenni valamit.
Hozzászólás írása...